Ρόρρης στο Μουσείο της Άνδρου και στην καλοκαιρινή δημοπρασία του Βέργου
Πηγή: LIBERAL
Σύνταξη: Γιώργος Μυλωνάς
Ήταν προγραμματισμένη να γίνει πέρυσι, αλλά η πανδημία φρέναρε τα σχέδια του ιδρύματος Γουλανδρή. Η αφιερωματική έκθεση στο Γιώργο Ρόρρη ανοίγει τελικά πανιά στις 4 Ιουλίου κ αι καλεί τους πολλούς και φανατικούς φίλους του ζωγράφου στην Άνδρο. Συλλέκτες και πολιτιστικοί οργανισμοί αποδέχτηκαν την πρόσκληση του Ιδρύματος, με αποτέλεσμα να συγκεντρωθούν τα πιο σημαντικά έργα του ζωγράφου, από τα πρώτα του βήματα έως σήμερα.
Η έκθεση με τίτλο «Γιώργος Ρόρρης - Η ευγένεια του απέριττου» ακολουθεί μια αναδρομική προσέγγιση του έργου του καλλιτέχνη. Περιλαμβάνοντας σχεδόν 60 πίνακες και σχέδια, επιχειρεί να ανιχνεύσει την καλλιτεχνική του εξέλιξη. Από τις επιδράσεις που δέχτηκε από τους δασκάλους του και το διάλογο που άνοιξε μαζί τους έως την αδιάκοπη εξερεύνηση του σώματος που ο Ρόρρης υμνεί στη ζωγραφική του.
«Μια από τις εμμονές μου είναι ο άνθρωπος, είτε σαν απεικόνιση της μορφής του, είτε σαν προσπάθεια καταγραφής του περάσματός του στα πράγματα» είχε πει σε παλιότερη συνέντευξή μας. «Δεν μπορώ να πω ότι θεωρώ τον εαυτό μου τοπιογράφο. Ως προς τον άνθρωπο τώρα, οφείλω να πω ότι υπάρχει μια τάση, μια εμμονή ως προς το να ζωγραφιστεί ο κόσμος της γυναίκας. Αν μπορώ να πω ότι έχω ζωγραφίσει 100 μορφές οι 95 είναι γυναίκες. Μ’ ενδιαφέρει η γυναικεία συνθήκη. Κρίνω τη γυναίκα πολύπλοκο και γενεσιουργό πλάσμα κι αυτή η πολυπλοκότητα είναι που μ’ απασχολεί».
Ισότιμο σχεδόν ρόλο με το απεικονιζόμενο μοντέλο, κατέχει ο ζωγραφικός χώρος που περιβάλλει τη φιγούρα. Αναφέρει ο ίδιος σχετικά: «Δε μ’ ενδιαφέρει να ζωγραφίζω μόνο τη φιγούρα και το περιβάλλον να “κάθεται” απλώς υπαινικτικό. Μ’ ενδιαφέρει το περιβάλλον να “μετέχει” του πορτρέτου, να είναι οργανικό κομμάτι του πορτρέτου. Από μικρός, από τότε που ξεκίνησα στην Καλών Τεχνών, οι μεγάλες άδειες επιφάνειες ήτανε κάτι το οποίο μου πήγαινε και το κατάλαβα σιγά σιγά. Είχα μια τάση να κάνω τη φιγούρα μικρή και το φόντο μεγάλο. Το απλό φόντο δεν είναι τόσο απλό όσο φανταζόμαστε. Μια ζωγραφική δηλαδή δεν κρίνεται τόσο πολύ από την επάρκεια της τεχνικής ως προς τα ανάγλυφα στοιχεία του απεικονιζόμενου προσώπου. Κρίνεται από την επάρκεια της απεικόνισης ως προς τα στοιχεία που δε φαίνονται… και μια γωνιά ενός δωματίου μπορεί να “πει” κάτι. Μπορεί να μιλήσει για την απουσία ανθρώπων ή για τη θαλπωρή, για την οικειότητα ή την αποξένωση, για οτιδήποτε η ζωγραφική καταφέρνει να εγκλωβίσει εντός της ή καλύτερα να δημιουργήσει στον εκάστοτε θεατή μια συνθήκη».
Πιο ελεύθερα δοσμένο το φόντο, με χρώμα που αλληλοσυμπληρώνεται με το γυναικείο μοντέλο, είναι ένα λάδι σε μουσαμά που βγάζει ο οίκος «Βέργος» την Πέμπτη 17 Ιουνίου. Στη διάσταση 35x30 εκ., η «Ελισάβετ» προσφέρεται με αρχική τιμή τις 4.000 ευρώ. Το έργο θα εκτεθεί μαζί με τα υπόλοιπα της πώλησης για τρεις ημέρες στην Αθηναΐδα (Καστοριάς 34-36, Βοτανικός) από 14-16 Ιουνίου.
Πηγή: LIBERAL
Σύνταξη: Γιώργος Μυλωνάς